תחקיר ראשוני: "מטוס נוסף הצליח לחמוק ברגע האחרון"

    קובי פינקלר No Comments on תחקיר ראשוני: "מטוס נוסף הצליח לחמוק ברגע האחרון"

    תחקיר ראשוני שנערך בחיל האוויר מעלה כי מטוס נוסף היה גם הוא בסכנה אך בחסדי שמים חמק ברגע האחרון | המטוס שנפל שהה בגובה רב מאד בו היכולת לחמוק נמוכה יותר

    אילוסטרציה צילום: משרד הביטחון
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסלמה בצפון והמטוס שהופל. ממצאים ראשונים של חיל האוויר שהוגשו לרמטכ"ל מלמדים על כך שלעבר שמונת המטוסים שטסו והפציצו את שנים עשר היעדים על אדמת סוריה, נורו כשלושים טילי נ"מ מסוג sa 5 ו-sa 17. עשרים מהם, נורו אחרי תקיפת קרון השליטה של המל"ט האיראני שהופל.

    אחד הטילים, דווקא מהסוג המיושן יותר, התפוצץ סמוך למטוס בשל העובדה שהמטוס טס בגובה רב מאד, זאת כדי לאפשר לו בקרה על פגיעת הטילים ששיגר. "בגובה כזה" אומרים גורמי ביטחון "יכולת החמיקה נמוכות יותר". עוד עולה מהתחקיר שמטוס נוסף היה חשוף לפגיעה אבל בחסדי שמים הצליח לחמוק ברגע האחרון.

    מתחקיר נוסף שאותו ערך ראש להק אויר תא"ל אמנון עין דור עולה, כי הפגיעה במערך ההגנה האווירית הסורית היתה משמעותית ורחבת היקף. לגבי הפלת מטוס הסופה אמר "אנחנו מתמודדים עם חלק מהירי הזה ונתחקר את האירוע".

    בתוך כך, אתמול (ראשון) ביקר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בבית החולים רמב"ם בחיפה, את טייס הקרב שנפצע קשה. במהלך הביקור אמר המפקד: "מהרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס קיבלת את ההחלטה הנכונה ובכך הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך".

    המפקדים והטייס



    0 תגובות